I M I S S Y O U - Chapter 4

Tidigare ur "I Miss You": Jag öppnade skrivbordslådan, rotade bland sladdar och papper innan jag fick fram vad jag sökte. Min dagbok. Eller dagbok och dagbok... ett ljusblått skrivblock med rosa blommor på. Jag blåste försiktigt över framsidan för att få bort det lilla dammet som samlats på boken. Sedan smekte jag med handflatan över den och öppnade den försiktigt. Jag greppade min penna och började skriva.

"I don't know anything. Everything's happening so fast. Everything is against me... I don't know what to do."

NÅGRA DAGAR SENARE...

Ett tjutande ljud trängdes in i mina öron och jag slängde automatiskt min hand mot väckarklockan medan jag gäspade trött. Klockan var 06.31 den 31 oktober, dags för ännu en skoldag. "Just a few more seconds".. viskade jag. Jag blundade en aning och några sekunder senare slog klockan 07.12. "Shit!" Att jag alltid skulle komma för sent. Snabbt drog jag i fötterna i mina tofflor. Jag reste mig stelt upp ur sängen och satte mig vid mitt skrivbord. Jag kletade på mascara på mina ögonfransar och drog en kam genom mitt korta hår. 
Jag skruvade tillbaka locket på mascaran och slängde i den i nessesären.
Pyjamasen drog jag av mig, sedan var det dags att klä på sig. Det fanns ingen tid att krångla med kläder nu, så jag tog gårdagens kläder vilka jag älskade. Ett par jeans, en vit skorta och över det en brun stickad tröja. Jag tog ur en ljusbrun sjal ur byrålådan och virade över mitt huvud, sedan ställde jag mig framför spegeln. Jag gick ut till köket där mamma omfamnade mig i en varm kram. Hon hade blivit väldigt hjärtlig det senaste året, dock behövde jag ju inte fundera så mycket på varför.
- Morning... gäspade jag.
- Morning, sa hon högt. I've done breakfast for you.
- Thanks.
Jag satte mig vid bordet och började bre en macka.
- Wait, darling. Mamma tittade ner på sitt armbandsur.
- Shouldn't you be on your way by now? 
- Yes, I know, muttrade jag. 
Jag tog min macka och proppade i mig den medan jag satte på mig jackan.
- You'll be hungry! protesterade mamma.
- I'll stop by at Starbucks! Jag gav henne en snabb puss och gick ut på gatan med väskan över axeln. 

På väg upp för Oxford Street fick jag en obehaglig känsla i magen. Gatan var som vanligt full med folk och det skulle garanterat bli trångt att gå upp för den. Plus att det nog skulle ta ett tag. Jag kastade en snabb blick på Starbucks. Tvekade, aldrig att jag skulle komma till skolan i tid. Hungrig var jag och kallt som tusan var det ute.  Snabbt småsprang jag mot skylten och tittade in genom fönstret. Kön var lång, men en varm choklad frestade mig oerhört mycket. Jag öppnade dörren och möttes av den varma luften och den välbekanta doften där innefrån.  Åh, jag ville bara stanna där hela dagen. Jag tittade mig omkring lite och ställde mig i den långa kön. Som alltid när jag fick tid över halade jag upp min iphone ur fickan och scrollade igenom instagram. Jag tittade upp och min blick for fram mot killen framför mig. Han hållde i en svart iphone och scrollade igenom instagram precis som jag. Jag drog efter andan när det orangea fältet med news kom upp. 25573 gillningar, whaat? Min nyfikenhet tog över och jag gjorde mitt bästa för att komma så nära honom som möjligt för att lyckas se vad hans användarnamn var. Kön gick ett steg framåt och med ens stoppade killen ner sin mobil i fickan och mitt hopp släcktes. Nu var han framme vid kassan. 
- A cup of cappucino please. 
Jag kände med ens igen hans röst. Var hade jag hört den förut? 
Mannen i kassans blick fastnade på killens ansikte. Han stod stilla ett tag innan killen gjorde ett ansiktsdrag och mannen i kassan harklade sig.
- Of course! 
Han försvann för en sekund. Killen framför mig plockade upp sin mobil igen, denna gången gick han in på twitter. Jag lutade mig fram och försökte ivrigt se vem han var, medan den förvånade mannen i kassan kom tillbaka.
- Here you go sir, sa han vänligt och räckte över den varma koppen. Killen stoppade ner sin iphone i fickan igen och tog emot koppen med sina stora händer.
- Thank you!
Hans röst störde mig. Jag försökte fördärvat komma på var i allsin dar jag hört den. Mitt i allt glömde jag att jag stod ungefär en cm från hans axel. Killen vände sig tvärt om, men det var försent. Koppen träffade mig i magen och den glödheta kaffen välde över mina kläder. Jag skrek av smärta. 
- Oh my God, I'm so sorry! utropade killen. 
Jag andades häftigt, sedan kollade jag snabbt upp på honom. 
Lockigt, brunt hår, stor näsa, gröna ögon och en stor mun med smilegropar. Det kunde inte vara han, det kunde det bara inte... Mitt hjärta klappade ännu snabbare. Min mun formade troligen ett O och jag stirrade storögt på honom. Där stod jag, med blöta kläder fyllda med kaffe, och stirrade på Harry Styles.



För det första, I'm sooo sorry att det här kapitlet kommer så sent. Men jag har en ursäkt, det har nämligen hänt lite saker, personliga saker alltså. Men nu är det i alla fall uppe, och jag hoppas att ni gillar det. Hann tyvärr inte läsa igenom detta så det var säkert några småfel här och var, men hur som helst...
Jag ville verkligen få fram det här med Harry och göra klart det med John så fort som möjligt, då jag tror att novellen blir rörig och lång annars. Så jag hoppas att ni tycker att det här var okej! 

25+ till nästa va? :) 

Kommentarer
Kikke

Sjukt bra! Meeeer!

2012-11-11 @ 21:26:13
URL: http://ffonedirectionastory.blogg.se
Felicia - Sleepless Nights Fanfiction

that was about time...
sjukt braaa! x

2012-11-11 @ 21:34:29
URL: http://summerparadiseff.blogg.se/
Fanny

ååh äntligen, väntat hur länge som helst va nära på att ge upp hoppet om ett nytt kapitel o så kommer du o lägger upp ett och gör min kväll :D
sjuuukt bra !

2012-11-11 @ 21:43:54
MEJA

Mer!!!

2012-11-11 @ 21:55:06
Annie

Så värt att vänta på. Du är grym, tjejen!

2012-11-11 @ 22:27:52
Anonym

OMG!!! Sååå braaaa!! Stod typ och gapa hemma... Hahahha

2012-11-11 @ 23:13:23
Pia

JOHANNAAA, du får inte vara lika seg till nästa kapitel.<3
Jag glömde nästan vad den handla om, jätte bra<3

2012-11-11 @ 23:27:55
alva

Grymt bra :D:D meeeeeer

2012-11-11 @ 23:59:54
N

Värt väntan;)

2012-11-12 @ 00:14:15
Eve

BÄÄÄSST MERRR!!<333

2012-11-12 @ 14:30:46
Sophie

Väl värt väntan, sjukt bra! :)

2012-11-12 @ 21:41:20
One Direction Fanfic av Evelina

R U TRYING TO KILL ME OR SOMETHING?!?!?!! FORTSÄTT DITT JÄDRA MONGOBARN SÅ ATT VI FÅR VETA HUR DET GÅR OMFG WHYYYYYY WHYYYY GOD WHYYYY

Svar: EJFHJIWGKOPIJH är du okej
Johanna Brodin

2012-11-12 @ 22:33:07
URL: http://ffonedirection.blogg.se
ViktoriaP

DÖR VAD BRAAA<3

2012-11-13 @ 16:19:28
Frida

Omajgad sjuuuukt bra!!!!
Men hazza har väl gröna ögon?:3

Svar: Oj, är fortfarande inne i min andra där Zayn var huvudpersonen, haha my mistake..
Johanna Brodin

2012-11-13 @ 21:39:16
Jenny

Började läsa denna novell nyss, jätte bra! Längtar till nästa kapitel! ;)

2012-11-14 @ 01:15:32
URL: http://odnovel.blogg.se
Madelene&Sophie

Älskar kapitlet! Värt att vänta på :)

2012-11-14 @ 04:31:34
URL: http://storiesby.blogg.se
amanda

mera, super bra asså! :D haha, jag älskar!! ;)

2012-11-14 @ 13:55:52
Nadja

Sjukt bra meeeerrrr!<3

2012-11-14 @ 17:14:33
Rebecka

grymt :D

2012-11-14 @ 23:33:56
Anonym

Riktigt bra!!

2012-11-14 @ 23:43:24
Anonym

Riktigt bra!!

2012-11-14 @ 23:43:25
Catie

Unvcfj zfhb bäst ju <3

2012-11-15 @ 05:14:41
Yolo

Meer

2012-11-15 @ 19:04:28
One Direction Novell av Evelina

SKRIV KVINNA. EYYYYYYYYYYYYY SEXY LADIEEEEE

Svar: oppa gangnam style
Johanna Brodin

2012-11-15 @ 21:44:43
URL: http://ffonedirection.blogg.se
Nadja

Sååååå bra! Meeeerrrr! :D x

2012-11-15 @ 22:29:22
bella.

looove

2012-11-16 @ 20:09:29
URL: http://www.tyell.devote.se
emma

Checka min nya novellblogg. Den kommer mest att handla om Cara och Harry. Den har nyss börjat och den är bara på kapitel 01! :)

2012-11-18 @ 00:18:39
URL: http://onedirectionnfanfics.blogg.se
Julia

Gryyyyymt braaaa!! Vill veeerkligen ha nästa del nu när du slutade med det dääääääär!!!!

2012-11-18 @ 16:51:29
liv

Awesome kapitel!!

2012-11-19 @ 15:21:26
Maja

Hej! Lust att göra ett länkbyte? :)

2012-11-20 @ 16:10:14
URL: http://directionermaja.blogg.se
Anonym

Såååå bra!! MMMEERRR! :D

2012-11-22 @ 23:10:16
Jenny

När kommer nästa? Längtar!!

Svar: Ikväll förhoppningsvis :)
Johanna Brodin

2012-11-23 @ 16:32:05
URL: http://odnovel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0